SEO alapok: Mi az a kulcsszó stratégia?

Ahhoz, hogy felpörgessük a webhelyünk forgalmát, értelemszerűen olyan emberekre van szükségünk, akik hajlandók meglátogatni a webhelyünk. Ahhoz viszont, hogy meglátogassák a webhelyünk, értenünk kell, hogy a felhasználók mit keresnek, milyen keresési szavakat használnak és milyen típusú tartalom felel meg az igényeiknek. 

Pontosabban szólva, szükségünk van egy kulcsszó stratégiára. Ebben az SEO alapokat tárgyaló cikkünkben röviden áttekintjük, hogy mit is takar a kulcsszó stratégia fogalma és hogy függ össze a kulcsszókutatással.

Mi az a kulcsszó stratégia?

Sokan csak a kulcsszó kutatás fontosságáról beszélnek, amelyet azért végeznek, hogy megtudják, melyek azok a kifejezések, amelyeket a webhelyünkön érdemes használni. Az utána végzett tevékenység, a kulcsszó stratégia viszont pont ugyanennyire fontos szerepet játszik a webhelyünk sikerességében.

A kulcsszó stratégia minden olyan döntést magába foglal, amelyet a kulcsszó kutatás eredményei alapján hozunk, függetlenül attól, hogy milyen típusú tartalmat készülünk írni vagy hogy tervezzük követni az eredményeket az Analytics szolgáltatás felhasználásával. A kulcsszó stratégia arról szól, hogy hogyan kívánjuk megcélozni ezeket a kulcsszavakat, most és a jövőben egyaránt. 

Kulcsszó stratégia akkor alakul ki, amikor önmagunkat és környezetünket tartjuk szem előtt

Kétségkívül, komoly körültekintésre és vizsgálódásra van szükségünk ahhoz, ha kulcsszó stratégiával kapcsolatos döntéseket szeretnénk meghozni. Mindenek előtt, kezdjük a folyamatot önmagunk, a termékünk és versenytársaink alapos vizsgálatával. 

Önmagunk vizsgálata

A jó kulcsszó stratégia azzal kezdődik, hogy közelebbről megvizsgáljuk önmagunkat és vállalkozásunkat. Mit csinálunk és miért? Mik a céljaink? Miben vagyunk egyediek a világon? Mi az az üzenet, amelyet át szeretnénk adni? Hogyan állunk a brandünk építésével? Miért akar valaki ellátogatni a webhelyünkre? 

A jobb betekintés jobb megértéshez vezet, amely hozzásegít ahhoz, hogy ne pazaroljuk a rendelkezésünkre álló erőforrásainkat. Semmi értelme a rossz dolgokra összpontosítani.

A keresési szándék vizsgálata

Miután letisztáztuk, hogy mitől vagyunk egyediek a piacon, itt az ideje a dolgok mikéntjét is megvizsgálni. A keresési szándék nem más, mint annak a keresésnek miértje, amely végül a felhasználót a webhelyünkre vezeti. Ismered a közönségedet? Az emberek csak információt keresnek a webhelyeden vagy hajlandóak megvásárolni a termékedet, szolgáltatásodat is? Van mód arra, hogy bizonyos keresési szándékokat kiélezett tartalommal célozz meg ahhoz, hogy befolyásolni tudod a látogatók viselkedését?

A szavak vizsgálata

A szavak képezik mindennek a középpontját. A kulcsszó kutatás segítségével komoly rátekintést nyerhetünk azokra a szavakra, amelyeket az emberek anak érdekében használnak, hogy könnyen megtalálják azt az információt, amit keresnek. Ennek figyelembe vételével olyan felhasználó-orientált tartalmat kell készítenünk, amely tökéletesen megfelel a felhasználók szándékainak és céljainak. 

Versenytársak vizsgálata

A kulcsszó stratégia elkészítése közben ne felejtsük el a versenytársakat is közelebbről megnézni. Mit csinálnak? Milyen rangsorolással rendelkeznek azok a kifejezések alapján, amelyeket támadni készülünk? Milyen tartalmat gyártanak? Van módunk arra, hogy javítsunk ezeken a tartalmakon? 

Keresőmotorok vizsgálata

Értelemszerűen, a versenytársak feltérképezése közben a keresőmotorokat is vizsgáljuk, és egyúttal lehetőségünk van azt is megnézni, hogy ezek hogyan teljesítenek. 

Az ilyen típusú keresések betekintést nyújtanak a versenytársak stratégiájába, illetve nagyszerű iránymutatóként szolgálnak arra, hogy megértsük mi történik akkor, amikor beírjuk a legfontosabb kulcsszavakat. Vannak kiemelt kivonatok, amelyet megcélozhatunk vagy más típusú találatok? Létezik helyi szolgáltatás?

Egyes területeken, ha nyomon követjük az aktuális fejleményeket, észrevehetjük, hogy a keresőmotorok olyan válaszokkal is szolgálnak, amelyek kattintás nélkül keresésekhez vezetnek. Érdemes mindig figyelemmel kísérnünk a keresőmotorokat, de vigyázzunk, ne ragadjunk le minden apró algoritmus frissítésnél. 

Adatvizsgálat

A kulcsszó stratégiánk sikerében természetesen az adatok elemzése is fontos szerepet játszik. A Google Analytics mind a kulcsszó stratégia kiépítése előtt, mind utána felbecsülhetetlen értékű információhoz ad hozzáférést, amely lehetőséged nyújt a webhelyünk teljesítményének megértéséhez és javításához. Továbbá, a Google Search Console is új funkciókkal és lehetőségekkel szolgálhat.

Hogyan célozzuk meg a kulcsszavakat?

Az SEO teljesítményének nyomon követése érdekében elengedhetetlen a rendszeres elemzés. Fontos azonban azt is megjegyezni, hogy nem várhatunk el webhelyünktől kimagaslóan jó teljesítményt anélkül, hogy a tartalmat a stratégiánk speciális igényeihez és céljaihoz igazítanánk. 

Ha végighaladtunk az összes fent említett lépésen és alapos kulcsszó kutatást végeztünk, akkor már csak azt kell eldöntenünk, hogy milyen kulcsszavakat szeretnénk megcélozni és hogyan. Ezeknek az információknak a birtokában létrehozhatjuk a stratégia sikerességéhez szükséges tartalmakat.

Íme néhány példa arra, hogy mit is tehetsz:

  • Készíts céloldalakat
  • Hozz létre speciális típusú tartalmat a különböző keresési szándékokhoz
  • Készíts konkrét tartalmat a kiemelt kivonatok megszerzéséhez
  • Hangalapú keresés kiépítése 
  • Alkalmazások bevetése
  • Videók beépítése
  • Bármi egyéb

Kétségkívül, számtalan út vezet Rómába, de nem szabad elfelejteni, hogy bizonyos utak nehezebbek lehetnek a többinél. Bízhatunk abban, hogy a leggyorsabban egy autópályára rákanyarodva jutunk el Rómába, azonban abból kiindulva, hogy sokan ezt az utat választják, megvan a lehetőség arra is, hogy forgalmi dugóval gyűlik meg a bajunk. Néha érdemes letérni a járt útról – az így elért eredmények meglepőek lehetnek!

Frissítsük a kulcsszó stratégiánkat

Természetesen útközben sok minden történhet, és ezt a kulcsszó stratégiának sem szabad figyelmen kívül hagynia. Rendszeresen értéljük újra az előzőleg kiépített kulcsszó stratégiát. Fontos változások történtek a világban, amellyel muszáj foglalkoznod? Lehet, hogy a felhasználók által használt nyelv változott meg vagy egy új versenytárs ütötte fel a fejét a piaci résben?

Tartsd szemmel a körülötted történő változásokat és változtass a stratégián, ha szükségét érzed!