A 2021-es év 6 legjobb WooCommerce jelentéskészítő és elemző bővítménye
Az eredményes munkához és a fejlődéshez elengedhetetlenül fontos, hogy megfelelő adatok álljanak a rendelkezésedre, amelyeknek a kielemzését követően a marketing és a sales szakemberek tudnak dolgozni. Éppen ezért elengedhetetlenül fontos, hogy használjunk különféle bővítményeket, amelyeknek a segítségével jelentéseket tudunk készíteni.
Egy megfelelő WooCommerce jelentéskészítő és elemző bővítmény komoly segítséget tud nyújtani az online áruházunk teljesítményének nyomon követéséhez, a közönségünk megértéséhez és a bevételünk növeléséhez.
Ebben a cikkben kiválasztottuk 6 WooCommerce bővítményt, amelyek kulcsfontosságú szerepet tölthetnek be online áruházunk működtetésében.
Miért van szükségünk WooCommerce jelentéskészítő bővítményre?
A WooCommerce a világ legnépszerűbb e-kereskedelmi platformja, ami nem utolsósorban ingyenesen használható. Ez az e-kereskedelmi bővítmény kifejezetten a WordPress számára készült és lehetővé teszi a termékek és szolgáltatások online értékesítését.
Ha WooCommerce áruházat üzemeltetünk, fontos átlátnunk, hogy az áruházunk hogyan is teljesít. Nyomon kell követnünk a konverziókat, tisztában kell lennünk az ügyfelek viselkedésével és meg kell értenünk, hogy pontosan mely marketingstratégiák működnek.
Ezen információk megismeréséhez szükségünk van különféle jelentéskészítő bővítményre, amelynek segítségével betekintést nyerhetünk abba, hogy az ügyfelek miként használják webhelyünket. Tudva például, hogy milyen termékek iránt mutatnak több érdeklődést, lehetőségünk van a leginkább kedvelt termékeket és szolgáltatásokat kínálni.
Az említetteken kívül egy WooCommerce jelentéskészítő és elemző eszközzel mérhetjük a marketing kampányok teljesítményét, illetve arra is rálátást kaphatunk, hogy a potenciális ügyfelek melyik ponton hagyják el a webhelyünk a vásárlás befejezése előtt.
1. Product Sales Report for WooCommerce
A Product Sales Report for WooCommerce bővítmény nagyszerű eszközként szolgál annak megállapítására, hogy az e-kereskedelmi webáruházunk hány eladással rendelkezik. Ezeket a jelentéseket lehetőségünk van másokkal is megosztani.
Ezt a WordPress bővítményt meglehetősen könnyű használni. Tetszés szerint módosíthatjuk a jelentési időszakot, valamint kiválaszthatjuk azt is, hogy mely termékeket szeretnénk belefoglani az értékesítési jelentésbe.
Különböző lehetőséget állnak rendelkezésünkre az egyes mezők megjelenítésére a jelentésben. Ilyen például a termékazonosító, a cikkszám, a név, az eladott mennyiség, a bruttó értékesítés, a termékkategória és még sok egyéb.
A legjobb rész a WooCommerce termékértékesítési jelentésben az, hogy lehetőségünk van a WordPress kezelőpulton belül létrehozni és megtekinteni az értékesítési jelentést, illetve letölthetjük CSV fájlként, így könnyen megoszthatjuk másokkal is.
Árképzés: A Product Sales report for WooCommerce-t ingyenesen használhatjuk. Előfizethetünk azonban prémium verzióra is, hogy több jelentési funkciót használhassunk. A prémium verzió ára évi 59 dollárról indul.
2. WP Mail SMTP
A WP Mail SMTP egy hasznos WooCommerce bővítmény, amelyet oldalunkon használhatunk. Biztosítja, hogy a kiküldött e-mailek eljussanak az ügyfeleknek, illetve nyomon követést és jelentést is kínál a webhelyünk által kiküldött összes e-mailről.
Ha WooCommerce áruházunk van, akkor tisztában vagyunk azzal, hogy a vásárlást követően a vásárlás tényéről e-mailben kell értesíteni a vásárlót, valamint érdemes jelezni a vásárlásának a státuszait és így tovább.
Ha az ügyfelek nem kapják meg ezeket a fontos e-maileket, az rossz felhasználói élményt eredményez és akár el is veszíthetjük a potenciális ügyfeleket.
A WP Mail SMTP segítségével nyomon követhetjük, hogy az e-mailek kézbesítésre kerülnek-e vagy sem. Ehhez mindössze annyit kell tennünk, hogy engedélyezzük az e-mail követést a WP Mail SMTP-ben, a bővítményt meg majd gondoskodik a többiről.
Ezt követően megtekinthetjük az e-mail naplót a WordPress kezelőfelületén, beleértve az egyes e-mailek kézbesítési állapotát, megtekintését és kattintásait.
Árazás: A WP Mail SMTP prémium csomagjai tartalmazzák az e-mail napló szolgáltatást. Az árazás új felhasználók számára évi 49 dollártól indul.
3. Google Analytics and Google Shopping Plugin for WooCommerce
A bővítmény segítségével egyszerűen állíthatjuk be WooCommerce áruházunk továbbfejlesztett e-kereskedelmi folyamatok követését a Google Analytics szolgáltatásban, továbbá lehetőségünk van összekapcsolni a Google Ads és a Google Merchant fiókokat is.
Segítségével hozzáférhetünk különböző Google Analytics jelentésekhez és meg is tekinthetjük őket az Analytics szolgáltatásban. Ide tartozik például a vásárlói magatartást, a fizetési magatartás, a termék teljesítményét vizsgáló jelentés, illetve az értékesítési teljesítményjelentés is.
Árazás: A Google Analytics és Google Shopping bővítmény ingyenesen elérhető.
4. Sales Report By Country for WooCommerce
A Sales Report By Country for WooCommerce egy másik nagy népszerűségnek örvendő WooCommerce jelentéskészítő és elemző eszköz. Ez a bővítmény kifejezetten az online áruház különböző régiókból származó eladásait követi nyomon. Ebből kifolyólag ez csak azoknak a felhasználóknak érdekes akik túlnyomórészt külföldre értékesítenek.
Előnye, hogy nagyon könnyen használható és nem igényel semmiféle speciális beállítást. Mindössze annyit kell tennünk, hogy telepítjük a bővítményt és máris megtekinthetjük az értékesítési jelentéseket országokra lebontva.
A bővítmény segítségével megnézhetjük az első 10 országot, amelyekből a vásárlók a WooCommerce áruházba érkeznek. A grafikonok megjelenítésére különböző lehetőségek közül választhatunk.
Ezenkívül, a bővítményt az adatok különböző dátumtartományok szerinti rendezését is lehetővé teszi. Megtekinthetjük például az előző évi, a havi, a heti eladásokat, de kiválaszthatunk egy egyéni dátumtartományt is.
Árazás: A Sales Report By Country for WooCommerce bővítmény ingyenesen elérhető.
5. Advanced Reporting for WooCommerce
Az Advanced Reporting for WooCommerce egy ingyenesen használható speciális WordPress bővítmény, amely segít nyomon követni az értékesítéseket az e-kereskedelmi áruházban.
A bővítmény részletes jelentést készít. Könnyen megtekinthetjük a WooCommerce értékesítési összefoglalóját, illetve különböző adatokhoz juthatunk hozzá a teljes értékesítési folyamatról, a visszatérítésekről, a vásárolt termékekről, stb. Az említettek mellett a bővítmény a napi megrendelések számát és bevétel értékét is megmutatja. Ezen kívül láthatjuk a WooCommerce-ben azonosított legnépszerűbb termékeket és kategóriákat is.
A bővítmény használatának másik előnye, hogy segítséget nyújt a legjobb ügyfelek megtalálásában is. Lehetőségünk van megtekinteni ugyanis, hogy melyik országból vagy államból származnak a legjobban fizető ügyfeleink.
Árképzés: Az Advanced Reporting for WooCommerce egy ingyenesen használható bővítmény.
6. Abandoned Cart for WooCommerce
Az Abandoned Cart for WooCommerce bővítmény egy fantasztikus WooCommerce jelentéskészítő és elemző, amelyet webhelyünkön használhatunk. Ez a bővítmény kifejezetten az elhagyott kosár nyomon követésére és az elveszett eladások helyreállítására készült.
Az elhagyott kosár jelenség akkor következik be, amikor a látogatók felkeresik a webshopunkat és termékeket tesznek a kosárba, de végül rendelés nélkül távoznak, elhagyják az oldalt. Ennek eredményeként elveszítjük a potenciális ügyfeleket és értékesítési lehetőségeket.
Ez a bővítmény azonban segítséget nyújt abban, hogy könnyedén nyomon követhessük az elveszett felhasználókat a WordPress kezelőfelületén megtekinthető jelentés segítségével. Itt láthatjuk az elhagyott kosarak teljes listáját, rögzíthetjük az ügyfelek e-mail címeit a fizetésnél, illetve azt is megnézhetjük, hogy a felhasználó webhelyünk melyik oldaláról lépett ki webáruházunkból.
A bővítmény egy másik előnye az, hogy segít létrehozni munkafolyamatokat az elveszített ügyfelek számára és automatikus e-maileket küld a vásárlás nélkül távozó felhasználóknak.
Árazás: Az Abandoned Cart for WooCommerce egy ingyenesen használható bővítmény. Ha a fizetős verzióra váltunk, akkor olyan funkciókhoz is hozzáférést kapunk, mint például az azonnali értesítés küldése a kosár elhagyásakor, stb.
Vélemény, hozzászólás?
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.