Szeretnél e-kereskedelmi vállalkozást indítani a WooCommerce használatával? Már régóta keresel egy olyan WooCommerce oktatóanyagot, amely könnyen követhető azok számára is, akik nem mozognak otthonosan a technológia világában? Ha a válaszod a fenti kérdésekre egy határozott igen, nagyszerű hírünk van számodra: a lehető legjobb helyre tévedtél. 

A WooCommerce a világ legnépszerűbb e-kereskedelmi platformja. Rendkívül rugalmas, költséghatékony és még a kezdő felhasználók számára is könnyen kezelhető. 

Sok kezdő azonban kételkedve áll a témához, nem tudva pontosan, hogy hogyan kezdjen hozzá a WooCommerce használatához, illetve hogyan állítsa be megfelelően a WooCommerce szolgáltatást.

Éppen ezért arra gondoltunk, hogy a mai cikkünkben egy olyan WooCommerce oktatóanyagot hozunk, amely lépésről lépésre végigvezet az összes beállítási módon, illetve betekintést enged a WooCommerce igazi erőforrásaiba. Szó lesz majd témákról, SEO tippekről, és olyan hasznos forrásokat is megosztunk, amelyek segítségül szolgálhatnak online boltod növekedéséhez. 

WooCommerce útmutató: Áttekintés

Mielőtt mélyebben is beleásnánk magunkat a WooCommerce világába, vessünk egy pillantást a fő témákra, amelyek menténk haladni fogunk:

  • Mi az a WooCommerce?
  • A WooCommerce és a WordPress beállítása
  • A WooCommerce telepítése és megfelelő beállítása
  • Termékek hozzáadás a WooCommerce alkalmazáshoz
  • A WooCommerce sablon és téma kiválasztása
  • WooCommerce kiterjesztések és kiegésztők telepítése
  • Erőforrások amivel gazdagíthatod WooCommerce áruházad
  • Gyakori kérdések

Készen állsz? Vágjunk bele!

  1. Lépés: Mi az a WooCommerce?

A WooCommerce egy olyan ingyenesen elérhető e-kereskedelmi szoftver, amely megkönnyíti a termékek és szolgáltatások online értékesítését. Az elmúlt évek során a világ legnépszerűbb e-kereskedelmi platformjává nőtte ki magát, amelyet jelenleg többmillió kis- és nagyvállalkozás előszeretettel használ online áruházak működtetésére. 

A platform népszerűsége nem véletlen, ugyanis a WooCommerce a WordPress kiterjesztéseként indult, amely ma ugyancsak a legnépszerűbb weboldal készítő platformként van számontartva.  

Ez a kapcsolat lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy a lehető legegyszerűbben készítsék el e-kereskedelmi weboldalukat vagy különböző bevásárlókosár funkciókat adhassanak hozzá a már meglévő webhelyükhöz. 

A WooCommerce egy nyílt forráskódú szoftver, azaz ingyenesen letölthető és bárki által szabadon használható. De ne essünk tévedésbe: bár maga a WooCommerce szoftver ingyenes, a webhely létrehozásához továbbra is szükségünk van domain névre és webtárhely szolgáltatásra, ami pénzbe kerül. 

A WooCommerce előnyei és hátrányai – Összehasonlítás

A WooCommerce részben azért is tudott a világ legnépszerűbb e-kereskedelmi szoftverévé válni, mert rendkívül hatékony funkciókkal rendelkezik, amelyek használata a kezdő felhasználók számára is könnyen elsajátítható.

Annak köszönhetően, hogy nyílt forráskódú szoftver, a WooCommerce nem csak teljesen ingyenes, de teljes szabadságot és nem utolsó sorban a webhelyre kiterjedő teljeskörű irányítást ad a felhasználónak. 

A jelenlegi piacot tekintve, más e-kereskedelmi platformokkal szemben a WooCommerce árai nem tartalmazzák az engedélyeztetési díjakat. De mit is jelent ez pontosan? Azt jelenti, hogy a WooCommerce-et annyi online áruház és e-kereskedelmi webhely létrehozására használhatod, amennyire csak akarod.

Mivel a WooCommerce a WordPress-re épített bővítmény, telepítésével a WordPress összes szabad funkciójához hozzáférésed van. Amennyiben a WordPress-ről szeretnél többet megtudni, tekintsd át eddigi WordPress témában íródott cikkeinket!

A felhasználók kifejezetten szeretik, hogy többezer gyönyörű WooCommerce design és sablon közül van lehetőségük választani online áruházuk elindításához. Ezek közül mindegyik könnyen használható testreszabási lehetőséget kínál, és legtöbbjük ingyenesen elérhető. 

Egy másik fontos ok, amiért a webáruház tulajdonosok szeretik a WooCommerce-et az nem más mint a platform rugalmassága. Különböző WooCommerce bővítmények (más néven kiegészítők) használatával még több funkciót adhatunk hozzá a platformhoz. 

Többezer WooCommerce-specifikus bővítmény létezik, amellyel gazdagíthatod webhelyed. Ilyen például a foglalás, előfizetés, szállítási platform integráció, forgalmi adó beszedése, és a lista itt még koránt sem ér véget.

A kifejezetten a WooCommerce számára készített kiterjesztések mellett többezer WordPress bővítményt is lehetőséged van felhasználni, amelyek segítségével olyan funkciókat adhatsz webhelyedhez mint például a kapcsolatfelvételi űrlap, a “Hívás most” gomb, galéria, adatmentés, biztonsági tűzfal, stb.

Hogy tovább folytassuk a WooCommerce előnyeinek taglalását, említést kell tennünk arról, hogy a WooCommerce nem szab semmiféle korlátozást a válallkozás működtetésére vonatkozóan. Ez azt jelenti, hogy felhasználóként lehetőséged van korlátlan terméket hozzáadni online áruházadhoz, korlátlan értékesítést végezni, bármikor importálhatod és exportálhatod a termékadatokat, illetve korlátlan mennyiségű kategóriát, videót és termékképet adhatsz hozzá a webhelyhez. 

Az e-kereskedelem egyik legkomolyabb kihívása az online fizetések elfogadása szokott lenni. A WooCommerce felhasználói körében azonban ez is zökkenőmentesen történik: a platform minden akadály nélkül képes integrálni több tucat fizetési szolgáltatást és kaput (ilyen például a PayPal és Stripe). A kiterjesztéseken keresztül az említetteken fizetési módokon kívül számos más, ismert vagy kevésbé ismert fizetési kaput és szolgáltatót is tudunk használni. 

  1. Lépés: A WooCommerce és a WordPress beállítása

A legtöbb webtárhelyet kínáló cég oldaláról egy kattintással telepíthetjük a WordPress-t. Ezt a parancsikont használva bármikor be tudsz jelentkezni a WooCommerce anélkül, hogy megadd a jelszavad. 

Közvetlenül a bejelentkezés után látni fogod a WordPress irányítópultját.

A WooCommerce telepítése előtt vessünk egy pillantást a WordPress alapvető beállításaira. 

Ehhez annyit kell tenned, hogy a WordPress adminisztrációs pultján a “Beállítások” oldalra lépve módosítod a webhelyed címét, valamint ha szeretnéd, megadhatod a webhelyed leírását is (ez lesz az úgynevezett tagline).

Amennyiben ez a http-t mutatja, lehetőséged van engedélyeztetni az ingyenes SSL-t. Ezt követően ellenőrizd a webhely rendszergazda e-mail címét és a jelszó visszaállítási kérelmeket. Ezek helyessége kifejezetten fontos, hiszen erre az e-mail címre kapod majd az összes WooCommerce értesítést, ezért elengedhetetlen, hogy bármikor hozzáférhess a postafiókhoz.

Amint ezzel megvagy, görgess le és válaszd ki a webhelyed időzónáját. Mielőtt mentenéd az oldalt, nézd végig újra az összes beállítást, majd kattints a “Változtatások mentése” gombra. Ha elkészültél, készen állsz a WooCommerce telepítésére.

  1. Lépés: A WooCommerce telepítése és megfelelő beállítása

Mivel a WooCommerce tulajdonképpen egy WordPress bővítmény, a telepítése folyamat hasonló más WordPress bővítmények telepítéséhez. Lépj a “Bővítmények”, majd “Új oldal hozzáadása” oldalra a WordPress adminisztrációs pultján, és keresd a WooCommerce szót. A WordPress megjeleníti a bővítmények keresési eredményeit. Amint megtaláltad a WooCommerce-et, kattintsd a “Telepítés most” gombra. 

A WordPress ekkor telepíteni fogja a WooCommerce szolgáltatást. Miután a telepítés befejeződött, kattints az “Aktiválás” gombra a használat megkezdéséhez.

Az aktiválást követően a szolgáltatás elindítja a WooCommerce telepítő varázslót. 

Első lépésként ki kell választanod az online áruház helyét, pénznemét és azt, hogy milyen típusú termékeket tervezel értékesíteni.

Ezt követően a folytatáshoz kattints a “Gyerünk” (Let’s go) gombra. A következő lépés a fizetési mód beállítása lesz. Alapértelmezetten, a WooCommerce támogatja a PayPal és a Stripe fizetési módokat. 

A kapcsolókra kattintva engedélyeztetni tudok a kiválasztott fizetési módot vagy módokat, valamint megadhatod az e-mail címed is a beállításukhoz. Amennyiben még nem vagy biztos a döntésedben, alternatív megoldásként kikapcsolhatod mindkettőt, majd később a WooCommerce “Beállítások” oldalán található Fizetési fülre kattinva igényeid szerint beállíthatod őket. 

A fizetési módok beállítása után a következő lépés a szállítás beállítása lesz. Itt választhatsz ingyenes szállítást, illetve lehetőséged van a különböző zónákhoz szállítási költséget rendelni. A továbblépéshez kattints a “Folytatás” gombra.

Amint továbbléptél, egy felkéréssel fogsz találkozni, amely arra kér, hogy telepítsd a WooCommerce ajánlott szolgáltatásait. Mi azt javasoljuk, hogy ezen a ponton még töröld az összes jelölést és várj még a telepítéssel. Ha a későbbiekben úgy látod, hogy szükséged van ezekre, bármikor elvégezheted a telepítésüket. 

A következő oldalon a rendszer felkér a JetPack bővítmény telepítésére. A javaslatunk itt is az előzőhöz hasonló: görgess le és kattints az “Átugrás” gombra. A későbbiekben majd szót ejtünk jobb alternatívákról, amelyek tökéletesen helyettesítik a JetPack-et. 

Utolsó lépésként a WooCommerce telepítővarázsló elmenti az eddigi beállításaid. Ettől a pillanattól kezdve az áruház készen áll az értékesítés megkezdésére. 

  1. Lépés: Termékek hozzáadása a WooCommerce alkalmazásban

Nem titok, hogy a WooCommerce hihetetlenül megkönnyíti a termékek hozzáadását online üzletünkhöz. Az első termék hozzáadásához lépj a “Termékek” » “Új oldal hozzáadása” oldalra. Add meg a termék címét, majd egy részletes leírást, amelyet olvasva a látogatók többet megtudhatnak az adott termékről. 

Amint ezzel elkészültél, kattintsd a jobb oldali oszlopban található “Új termékkategória hozzáadása” gombra. Ezzel a lépéssel a hozzáadott termékekhez új kategóriát tudsz rendelni. Ezek a kategóriák lehetővé teszik a látogatók számára, hogy könnyedén böngészhessenek a webhelyen található termékek között. 

Ezt követően görgess le a “Termékadatok” mezőig. Itt ki tudod választani a termék típusát, megadhatod a termék árát, a szállításhoz kötődő tudnivalókat és egyéb hasznos információkat.

Ezután meg fog jelenni a termék rövid leírásához szolgáló mezőt. Ezt a leírást a webhely különböző oldalain fogod használni, úgyhogy törekedj arra, hogy egy fülbemászó, informatív és vásárlásra sarkalló leírást hozz létre, amely felkelti a vásárlók figyelmét és kattintásra ösztönzi őket.

Fontos azt is észben tartani, hogy semmi sem teszi a termékoldalt hasznosabbá, mint a terméket bemutató fotók. A WooCommerce rendkívül egyszerűvé teszi a termékképek és termékgalériák hozzáadását. Először is csatold a kiválasztott termékhez a fő képet, amely a webhely több oldalán is meg fog jelenni. 

Ezek után további képeket is lehetőséged van hozzáadni a termékhez. Mielőtt a frissen hozzáadott terméket a nyílvánosság számára is elérhetővé tennéd, ellenőrizd le újra az összes termékkel kapcsolatos információt. Ha mindent rendben találsz, akkor kattints a képernyő jobb felső sarkában található “Közzététel” gombra. 

  1. Lépés: A WooCommerce sablon és téma kiválasztása

Mint azt tudni lehet, többezer online áruház versenyez témák és sablonok értékesítéséért. Egy igazán profi design elengedhetetlenül fontos ahhoz, hogy a webhelyre látogató ügyfelek megbízhatónak és szimpatikusnak lássák az adott márkát. 

A jelenlegi piacon többezer WooCommerce sablon és téma érhető el. Bár a WooCommerce bármely WordPress témával használható, mi mégis azt javasoljuk, hogy válassz egy kifejezetten WooCommerce-kész témát. Ezek a témák konkrétan a WooCommerce webhelyekre lettek szabva és hasznos segítséget nyújtanak abban, hogy minél több értékesítést tudj véghez vinni a webhelyen. 

A bő kínálat azonban meg is tudja nehezíteni a kezdők dolgát, ugyanis érthető módon a többezer fizetett és ingyenes téma közül nem egyszerű kiválasztani a tökéletes design-t.

Hogy megkönnyítsük a döntésedet, kiválasztottunk néhány olyan WooCommerce témát, amelyet szerintünk érdemes kipróbálnod. A felsoroltak közül mindegyik mobilbarát és jól optimalizáltak SEO-ra.

Astra – Az egyik legnépszerűbb WooCommerce-re szabott WordPress téma a piacon. Az Astra teljeskörű WooCommerce támogatással, valamint beépített sablonokkal rendelkezik, amelyeket könnyedén felhasználhatsz a termék- és boltoldalak elkészítéséhez.

Ocean WP – Az egyik legkönnyebben testreszabható téma, emiatt is nagyon népszerű a WooCommerce felhasználók között. 

Shoppe – Modern és könnyedén testreszabható WooCommerce téma. Saját oldalkészítővel rendelkezik, amely lehetővé teszi, hogy a különböző termékek és kampányok számára egyszerű céloldalakat hozz létre.

Outfitter Pro – Egy modern, vagány, de letisztult WooCommerce téma, amelyet kifejezetten a ruházati márkák és ruházati üzletek számára készítettek. 

  1. Lépés: WooCommerce kiterjesztések és kiegészítők telepítése

A WooCommerce valódi erejét a nagyszerű kiterjesztések és kiegészítők adják. Ezek pontosan úgy működnek és ugyanúgy telepíthetők, mint a WordPress bővítményei.

Többezer bővítmény áll a WooCommerce és WordPress felhasználók rendelkezésére egyaránt. Használhatjuk őket kapcsolatfelvételi űrlapok, céloldalak, ártáblák, ajándékutalványok készítéséhez és még sok máshoz.

Íme néhány általunk kedvelt WooCommerce bővítmény, amelyre minden webshop tulajdonosnak szüksége van:

IDE JÖN AMIT GONDOLTOK

  1. Lépés: Erőforrások amivel gazdagíthatod WooCommerce áruházad

Most, hogy sikerült elindítani WooCommerce áruházad, itt az ideje népszerűsíteni és bővíteni a vállalkozást. 

Hogy ez minél gyorsabban és sikeresebben megtörténhessen, összeállítottunk egy listát azokkal az erőforrásokkal, amelyek használatával úgy fogod tudod növelni online áruházad, akár egy profi!

  1. Indíts e-mail listát

A WooCommerce áruházba lépő látogatók átlagosan több mint 90 százaléka vásárlás nélkül távozik. Ezeknek a felhasználóknak az elvesztése egyenlő a pénzveszteséggel. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy minden online áruház tulajdonosa létrehozzon egy e-mail listát. 

Az e-mail lista lehetővé teszi a látogatók számára, hogy vásárlás nélkül is kapcsolatban maradhassanak az áruházzal. Ez egy közvetlen kommunikációs csatornát nyit meg az áruház és a potenciális ügyfelek között, amelyet felhasználva megpróbálhatod vásárlásra ösztönözni a korábbi látogatókat. 

A jó hír az, hogy a WooCommerce-ben integrálható a világ összes legfontosabb e-mail marketing szolgáltatása, beleértve a Constant Contact, a SedinBlue, a Drip és többezer további e-mail szolgáltató is. 

  1. Generálj több leade-et

Tekints minden olyan felhasználót, aki feliratkozik az e-mail listádra, potenciális ügyfélként. Ezért kifejezetten fontos, hogy minél több feliratkozót gyűjts és ennek érdekében minél több lehetőséget kínálj arra, hogy az oldalad látogatói feliratkozzanak az e-mail listádra. 

Gyakori hiba, hogy a legtöbb bolttulajdonos egyetlen e-mail feliratkozási űrlapot helyez el a webhelyén, amivel tudtán kívül is nagyon sokat árt a konverziónak.

Itt jön segítségünkre az OptinMonster, a világ legjobb lead generációs szoftvere. Az OptinMonster segít abban, hogy a webhelyünket elhagyó látogatókat e-mail feliratkozókká, majd visszatérő, fizető ügyfelekké alakítsuk.

  1. A WooCommerce felhasználók nyomon követése

A helyes döntések meghozatalához az e-kereskedelmi áruházaknak marketing adatokra van szükségük. Ezek az adatok kimutatják azt, hogy honnan érkeztek a látogatók, illetve melyek azok a termékek, amelyek népszerűek és melyek azok, amelyek kevésbé keltik fel a látogatók érdeklődését.

Ezek a hasznos kis betekintések segítenek az adatközpontú döntések meghozatalában, és a webhely tulajdonosok ezek figyelembevételével alakíthatják és módosíthatják a marketing stratégiájukat. 

A MonsterInsights segít abban, hogy a Google Analytics felhasználásával könnyen és egyszerűen értelmezzük ezeket az adatokat. A bővítményhez tartozik egy továbbfejlesztett e-kereskedelmi nyomkövető, amely néhány kattintással elősegíti a hasznos adatok értelmezését és tárolását.

  1. Ismerd meg a WooCommerce SEO-t

Az SEO-nak vagy más néven keresőoptimalizálásnak fontos szerepe van abban, hogy a helyes beállításokkal több látogatót vonzzunk a keresőmotorokon keresztül WooCommerce áruházunkba.

Maga a WooCommerce kifejezetten SEO barát, de néhány fontos beállítással még jobbá teheted az webhelyed teljesítményét és könnyebben elérheted potenciális ügyfeleid. 

  1. Szerezd vissza a megkezdett vásárlásokat

Amint a webáruház látogatója eljut odáig, hogy betegyen egy terméket a kosarába, átlagosan 60 és 80 százalék között mozog annak az esélye, hogy a vásárlás befejezése nélkül kilép az oldalról. 

Míg a legtöbb e-kereskedelmi webáruház tulajdonos nem figyel erre a mutatóra, igenis fontos erre figyelmet fordítani. Egy rövid emlékeztetővel könnyedén visszahívhatod a már érdeklődést mutató vásárlót és nagy valószínűséggel sikerül eladásra sarkallnod. 

Gyakori kérdések

A WooCommerce egy hihetetlenül hatékony platform, viszont használatával és működésével kapcsolatban gyakran felmerül néhány fontos kérdés mind a kezdő mind a tapasztalt webáruház tulajdonosok körében. 

Íme néhány szemelvény a gyakrabban ismételt kérdések közül:

  1. Milyen termékeket tudok értékesíteni a WooCommerce szolgáltatást használva?

Bármilyen termék eladására lehetőség van a WooCommerce alkalmazást használva. Függetlenül attól, hogy fizikai áruk (szállítást igénylő termékek), digitális letöltések (e-könyvek, szoftverek, digitális művészetek) vagy előfizetések értékesítéséről van szó, a WooCommerce lehetővé teszi és megkönnyíti ezek eladását. 

A platform olyan bővítményekkel rendelkezik, amelyek lehetővé teszik azt, hogy webhelyed foglalási platformként, aukciós webhelyként vagy szolgáltatói piactérként használd, és a lehetőségek listája itt még korántsem ér véget.

  1. Vannak WooCommerce alternatívák?

Természetesen. Bár a WooCommerce rugalmas és könnyen használható platform, nem biztos, hogy mindenki számára a tökéletes megoldást kínálja. Igényeink és szükségleteink szerint számos alternatíva közül választhatunk, amelyek megfelelő WooCommerce alternatívaként szolgálhatnak.

  1. Használható a WooCommerce dropshipping szolgáltatáshoz?

Igen. A WooCommerce a világ legnépszerűbb e-kereskedelmi platformja, amelyet szívesen használnak dropshipping webhelyek elkészítéséhez. Számos olyan bővítmény létezik, amely lehetővé teszi a rendelések és szállítók egyszerű kezelését, valamint a teljes értékesítési folyamat automatizálását. 

  1. Lehetséges blog hozzáadása a WooCommerce szolgáltatáshoz?

Mivel a WooCommerce a WordPress-re építve működik, – amely a világ legjobb blogolása platformja – természetesen módon lehetséges blog hozzáadása a WooCommerce webhelyhez. 

Mindössze annyit kell tennünk, hogy létrehozunk egy külön blogrészt, amelybe aztán rendszeresen feltöltünk különböző témájú (ideális esetben a termékeinkhez kapcsolódó) blogbejegyzéseket. 

  1. Meg lehet változtani a WooCommerce üzlet nevét?

WooCommerce áruházad nevét a WordPress adminisztrációs pulton található “Beállítások” » “Általános” oldalon tudod megváltoztatni. Nem igényel sok időt, írd át a nevet egyszerűen arra, amire változtatni szeretnéd. 

  1. Hol találhatók a WooCommerce bejelentkezési adataim?

Mivel a WooCommerce tulajdonképpen egy WordPress bővítmény, nem létezik külön WooCommerce rendszergazdai felület. A WordPress irányítópultjára való bejelentkezéshez használd a WordPress bejelentkezési linkjét. 

  1. Hogyan használjam a WooCommerce ügyfélszolgálatot?

A WooCommerce egy ingyenes szoftver, amely a WordPress közösségi fórumokon és a hivatalos WooCommerce webhelyen keresztül korlátozott ügyfélszolgálatot kínál. Az ügyfélszolgálatot nagyrészt a WooCommerce tárhelyszolgáltatói vagy az egyes WooCommerce témák és bővítmények fejlesztői nyújtják.

Az egyedi WooCommerce fejlesztési és testreszabási munkák elvégzéséhez segítségül hívhatsz egy WordPress fejlesztőt (természetesen fizettség ellenében) olyan leellenőrzött és megbízható helyekről, mint például a Codeable. 

A cikkünk végére érve reméljük, hogy a fenti útmutató segített abban, hogy magabiztosabban mozogj a WooCommerce világában, valamint  a cikkben tanultak segítségével sikerült elkészítened, valamint beállítanod saját WooCommerce webáruházadat.