Webshop forgalom növelés 10 pontban nem csak kezdőknek

A WooCommerce az egyik legnagyobb webshop motor ami mindenki számára ingyenesen elérhető és amelynek a segítségével könnyedén elérhetjük az üzleti céljainkat. Több millió vállalkozás használja világszerte a WooCommerce-t. Az összes olyan vállalkozás, amely a WooCommerce-t használja, arra törekszik, hogy legyőzze a versenytársait, az áruházát az érdeklődők figyelmének középpontjába állítsa, és biztosítsa, hogy megkapja a megérdemelt figyelmet. Sok trükk létezik, amelyek segítségével kimagasló eredményeket érhetsz el. Most 10 pontba szedtük azokat a trükköket amiket sokan talán ismernek, de biztos, hogy kevesen alkalmaznak.

  1. Mutasd meg a TOP termékeidet a látogatóknak

Minden áruháznak van egy vagy több olyan terméke, amelyből a legtöbbet veszik vagy amely a legtöbb profitot hozza. Azzal, hogy ezt a terméket előtérbe helyezzük és kiemeljük, hogy TOP termékek, azzal segítünk azoknak a vásárlóknak a döntésben, akik nem tudják pontosan, hogy mit szeretnének. Ezt a lehetőséget nem sok áruház használja ki, vagy nem jól teszik. Egyszerűen meg kell növelni azoknak a termékeknek a láthatóságát az oldalon, amit szeretnénk minél több látogatónak eladni, így könnyedén tudod a webshop forgalom növelését elérni. Például elhelyezheted ezeket a termékeket az áruházad főoldalán, így minden új látogató (amennyiben a főoldalra érkezik) látja, hogy másik mit vásárolnak.

  1. Cross sell pontos beállítása

A Cross sell egy abszolút „muszály opció” az online piacon. Ha már eladtál egy terméket az ügyfélnek, miért ne ajánlanál neki egy másik, kiegészítő terméket? A cross sell azt jelenti, hogy egy olyan terméket kínálsz eladásra, amely kiegészíti a megvásárolni kívánt terméket.

Tehát, ha lámpákat értékesítesz, akkor kínálhatsz mellé izzókat vagy esetleg elemeket is. Ez eladás ezen módját könnyedén beállíthatod a Woo felületén akár úgy hogy automaztiksan ajánljon mondjuk kategória szerint, de akár pontosan meg is szabhatod, hogy miket kínáljon fel. A cross sell eladás egy jól bevált módszer arra, hogy több terméket adj el és növeld az eladásaidat jelentős plusz erőfeszítés nélkül. Az ügyfeleid számára is előnyös, hiszen sok esetben ezekre a plusz termékekre amúgy is szüksége van.

  1. Egyszerű design nagyobb bevételt eredményez

Bár a minimalizmus valós trend, és sok áruház igyekszik azt követni, sokan még mindig összetett, sokszor teljesen felesleges, vagy éppen zavaró effekteket tartalmazó oldalakat készítenek, ami több szempontból is problémás. Az egyik és a legnagyobb probléma, hogy sok esetben elveszi a fókuszt a vásárlásról, ami pedig a lényeg lenne. A másik, ami ugyanilyen probléma, hogy egy összetett oldal nagyon sok erőforrást igényel, aminek a következménye egy lassabb oldal. A lassú oldal ront a konverziós arányon, drágítja az átkattintási költséget, valamint rosszabb SEO eredményeket érünk el.

  1. CTA gombok mindenhova

A Call to Action másnéven CTA gombok, cselekvésre öszöntzők nélkülözhetetlen elemei egy professzionális webshopnak. Ezek a gombok arra ösztönzik az ügyfeleket, hogy interakcióba lépjenek veled. Ilyen lehet egy hírlevél feliratkozás, vagy egy gomb aminek a segítségével azonnal fel tudnak hívni téged. A lényeg, hogy valahogy kapcsolatba lépjenek veled. Ezeket a gombokat könnyen létre lehet hozni, de ahhoz, hogy maximalizáljuk az eredményeket fontos az A/B tesztelés. Ha jól használod őket, akkor sok értéket hozhatnak és segíthetnek növelni az eladásaidat.

  1. Felhasználói élmény javítása

Ahogy azt fentebb is említettük, az online áruházad teljes designjának egyszerűnek kell lennie. Azonban rengeteg más apró dolog is van, amit javíthatsz a WooCommerce áruházadon. Például lehetővé teheted a képek gyorsabb betöltését azzal, hogy bekapcsolod a lassú betöltés funkciót (Lazyload). Sok ilyen bővítmény elérhető, de a mi személyes kedvencünk a Swift Performance AI, amiben beépített ingyenes képoptimalizáló is található. A lassú betöltés segít abban, hogy a weboldalad csak akkor töltse be a képeket és más médiafájlokat, amikor azok valóban láthatóak a felhasználóknak. Ez javítja az oldalad teljesítményét és gyorsabbá teszi a működését. Ahhoz, hogy kimaxold az oldaladban rejlő lehetőségeket, fontos, hogy nyomonkövesd, hogy az oldal látogató miként cselekszenek és folyamatosan tesztelj új megoldásokat.

  1. Hozz létre egy blogot, legyél szakértője a piacodnak

A blog tökéletes látogató szerző. A blogoknak sok előnye van az online áruházakra nézve. Az ügyfeleknek egy oázis egy jól megírt blog. Emellett a blogok hasznos információforrásként is szolgálhatnak, mint például tippek és tanácsok, amelyek még inkább érdekessé teszik az áruházadat valamint segítenek kialakítani egy tartós kapcsolatot az ügyfeleiddel. Tehát ne habozz, hozd létre a blogodat még ma! Amúgy a WordPress alapvetően is egy blog motor, szóval nincs más hátra mint előre.

  1. Videós bemutatók

Egy kép többet mond ezer szónál….hát még egy videó. Ma már az ügyfelek nem elégednek meg statikus képekkel, hanem szeretnének videókat látni, amelyek különböző szögből és stílusban mutatják be a termékeidet, szolgáltatásaidat. Ez különösen fontos ruházati termékeknél, mert a videók segítenek az ügyfeleknek megérteni, hogyan néz ki az adott ruhadarab viselés közben. De kiemelt szerepe van egy jó videónak olyan termék esetében is, ahol nagyobb összegről kell a vásárlónak döntést hoznia.

  1. Vásárlói élmény javítása

Végül, a gamification egy másik trend, amely az e-kereskedelmet hódítja meg. Az ügyfelek nem akarnak átlagos vásárlási élményt, helyette egy sokkal szórakoztatóbb vásárlási élményre vágynak. A WooCommerce lehetővé teszi az áruházak számára, hogy játékosítsák az oldalukat egy hivatalos gamification bővítmény segítségével. Például készíthetsz ajánló linket a vásárlóid számára, és pontokat adhatsz azoknak, akik sok vásárlót hoznak neked (affiliate rendszer). A gamification alapelve, hogy különleges jutalmakat kínálsz az ügyfeleidnek, hogy elkötelezzék magukat, és visszatérjenek vásárolni a boltodban.

  1. Foglalkozz a SEO-val

Az SEO az, ami vonzza az embereket az áruházadba, ezért fontos, hogy sok időt és energiát szánj rá. Minden kereskedő azt szeretné, hogy az ő termékei jelenjenek meg elsőként a Google keresőjében. Ehhez a SEO mechanizmusok teljes ismeretére lesz szükséged. Nagyon fontos, hogy megfelelő SEO bővítmény használj. A piacon Dunát lehetne rekeszteni annyi van, de mi a RankMath-t ajánljuk.

  1. A sebesség mindenek felett

Mindig törekedj arra, hogy az oldalad villámgyors legyen. Igaz, ez csak egy feladat a sok közül, a sikeres webshophonz vezető úton, de nagyon fontos feladat. Ha gyors az oldalad, akkor a vásárlói élmény is javul, ami csökkenti a visszaforrások arányát, így csökken a hirdetési költség, valamint javulnak a Google helyezéseid is. Emelett nagyobb konverziót is el tudsz érni. Mi személy szerint a Swift Performance AI-t ajánljuk a WP Rockettel szemben, mivel egy többszáz oldalból álló webshophoz egész egyszerűen kevés a Rocket.