Ha belegondolunk, jelenleg minden online történik. Éppen ezért ha úgy döntöttél, hogy gyorsan létrehozol egy webhelyet a vállalkozásod vagy a privát weboldalad számára, a lehető legjobb útra léptél. Akkor is, ha a már meglévő webhelyedet szeretnéd felfrissíteni és a következő szintre emelni.
Amikor erre vonatkozó tippek után keresgélünk, akarva-akaratlanul, folyamatosan az SEO kifejezésbe botlunk. De mit is jelent ez pontosan?
Mai cikkünkben közelebbről is megnézzük a SEO jelentését és jelentőségét, valamint arra is fényt derítünk, hogy hogyan közelítsük meg legjobban a hozzá kapcsolódó praktikákat!
Mi az SEO?
Az SEO a “Search Engine Optimization” rövidítése. Ez nem más mint az a gyakorlat, amely arra optimizálja a weboldalakat, hogy jobb pozíciót érjenek el a Google vagy más keresőmotorok keresési eredményeiben.
Az SEO az organikus – más néven nem fizetett – keresési eredmények rangsorának javítására összpontosít. Amennyiben fel szeretnéd pörgetni a weboldalad forgalmát, az SEO a marketing stratégiád elengedhetetlen része kell legyen .
A Google algoritmusa
Az adott keresési eredmények rangsorát a Google algoritmusa határozza meg. Bár a Google algoritmus pontos működése máig titkos maradt, az SEO terén szerzett többéves tapasztalatunk elég jó iránytűként funkcionál amikor a legfontosabb rangsorolási tényezők megfejtésére kerül sor.
Tapasztalatunk és véleményünk szerint a Google algoritmusa által figyelembe vett tényezők két fő kategóriába sorolhatók:
On-page SEO tényezők
Webhelyünk rangsorolását részben az on-page tényezők döntik el. Az on-page SEO tényezők közé tartozik mindaz, amit az adott webhelyen befolyásolni tudunk. Ezek a tényezők magukba foglalják a technikai szempontokat (például a kód minőségét és a webhely sebességét), illetve a tartalommal kapcsolatos szempontokat.
Utóbbira példa a webhely felépítése, valamint a webhelyen található szöveg minősége. Ezek kivétel nélkül mind-mind fontos on-page SEO tényezők.
Off-page SEO tényezők
Az on-page tényezők mellett természetesen léteznek off-page SEO tényezők is. Ezek a tényezők közé tartoznak a webhely linkjei, a közösségi média figyelme, illetve a webhelyen kívüli marketing tevékenységek.
Ezeket az webhelyen kívüli, off-page tényezőket rendkívül nehéz befolyásolni. Az off-page tényezők közül a legfontosabb a webhelyre mutató linkek száma és minősége. Minél több minőségi és releváns webhely hivatkozik a webhelyünkre, annál magasabb lesz a pozíciója a Google rangsorolásában.
Egy másik off-page tényező nem más, mint a konkurencia és versengés, amely egyes piaci résekhez (niche) kapcsolódik. Bizonyos nicheket nehezebb rangsorolni, így a piac és konkurencia versenyképessége nagyban befolyásolja a webhelyünk rangsorolási esélyeit.
Holisztikus SEO
A Yoast az úgynevezett holisztikus SEO-t követi. Ez azt jelenti, hogy a Yoast elsődleges célja nem más mint az a lehető legjobb minőségű weboldal létrehozása és fenntartása. Nem érdemes becsapnunk a Google-t, ehelyett inkább törekedjünk hosszú távon fenntartható stratégiát használni.
Amennyiben a webhelyünk jó minőségű, a kellő rangsorolás automatikus bekövetkezik. A Google célja a világ összes online információjának indexelése, az információkhoz való hozzáférés biztosítása és az információk hasznossá tétele. Éppen ezért elengedhetetlen küldetés a Google számára, hogy a a felhasználókat a megfelelő helyre irányítsa.
Emellett természetesen a Google pénzt is szeretne keresni. Ennek megvalósításához azonban el kell érniük, hogy az emberek továbbra is használják a Google-t. Ez azt jelenti, hogy kivétel nélkül meg kell mutatniuk a keresett eredményeket. Ilyen értelemben, ha a webhelyünk a legjobb egy adott piacon, a Google magasan fogja rangsorolni a találatok között.
A tartósan jó rangsorolás olyan kiterjedt SEO stratégiát igényel, amely a weboldal és a weboldal marketingjének minden egyes aspektusára összpontosít. A technikai részletektől kezdve a felhasználói élményen át (UX) a webhely tartalmáig kivétel nélkül mindennek csúcsminőségűnek kell lennie. Ahhoz, hogy a Google rangsorban továbbra is jól szerepeljen a weboldalunk, ki kell dolgoznunk egy holisztikus SEO megközelítést.
Miben segítenek a SEO bővítmények?
A Yoast SEO bővítmény egyik fő előnye, hogy segít magas rangsorolású tartalom létrehozásában. A Yoast keresőoptimalizálási és olvashatósági útmutatója hasznos javaslatokat nyújt a webhelytulajdonosok számára, amelyek segítségével az olvasók és keresőmotorok tetszését egyaránt elnyerhetjük.
A Yoast SEO Premium használata lehetővé teszi a tartalom szinonímákra és kulcsszavakra való optimalizálását, illetve a belső linkelési javaslatokkal járul hozzá a webhely struktúrájának feljavításához.
Konklúzió
Az SEO a webhelyek optimalizálására szolgáló gyakorlat, amely lehetővé teszi, hogy webhelyünk magas pozíciót érjen el a Google vagy egy másik keresőmotor találati eredményeiben.
A Yoast szerint a holisztikus SEO a legjobb módja annak, hogy webhelyünk jó rangsorolási eredményt érjen el, hiszen arra összpontosít, hogy a webhely összes aspektusa kifogástalan legyen.
Tényleg nem érdemes kétes SEO trükkökhöz folyamodni, ezek ugyanis negatív következményekhez vezetnek majd a rangsorolásban. Ehelyett gyakoroljuk inkább a fenntartható SEO-t, figyelembe véve a felhasználói igényeket. Így tudunk majd hosszútávon is igazán jó eredményeket elérni.
Vélemény, hozzászólás?
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.